Σε ένα άκρως ενδιαφέρον άρθρο που δημοσιεύεται στον οδοντιατρικό ιστότοπο dentistry today, o καταξιωμένος ομιλητής και ειδικός σε θέματα marketing Colin Receveur εξηγεί πώς το «φαινόμενου του φωτοστέφανου» ή κατά την αγγλική εκδοχή του «halo effect» επηρεάζει τη διαχείριση του οδοντιατρείου.
Το «φαινόμενου του φωτοστέφανου» ή σύνδρομο αντανακλαστικής μεταφοράς έλκει την καταγωγή από το χώρο της ψυχολογίας, καθώς πρωτο-αναλύθηκε την δεκαετία του 1920 από τον ψυχολόγο Έντγουαρντ Θόρνταϊκ. Στη συνέχεια όμως, ο όρος μελετήθηκε εκτενώς και στο πεδίο του marketing. Tι είναι λοιπόν αυτό το φαινόμενο;
Ο όρος «halo effect» χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια ψυχολογική προκατάληψη βάσει της οποίας, όταν συμπαθήσουμε κάποιον με την πρώτη ματιά, τείνουμε να πιστεύουμε ότι αφού είναι καλός στο Α θα είναι εξίσου καλός και στο Β, το Γ και το Δ.
Στο άρθρο του, ο Receveur εξηγεί με ποιο τρόπο οι οδοντίατροι πέφτουν συχνά θύμα του δικού τους «halo effect», υπό την έννοια ότι συχνά θεωρούν ότι αφού είναι ειδήμονες περί των οδοντιατρικών ζητημάτων, μπορούν εύκολα να ανταποκριθούν και στα καθήκοντα της διαχείρισης του οδοντιατρείου τους. Η διαχείριση όμως του οδοντιατρείου ξεφεύγει εντελώς από το κλινικό τους έργο και συνιστά ένα διαφορετικό πεδίο με τους δικούς του κανόνες, το οποίο έχει τους δικούς του ειδήμονες. Ο συγγραφέας αναγνωρίζει ότι πολλοί νέοι οδοντίατροι όταν χτίζουν το οδοντιατρείο τους αναλαμβάνουν και το κομμάτι της διαχείρισης και τη προώθησης των υπηρεσιών της επιχείρησής τους, ως αναπόφευκτη συνέπεια των μειωμένων εσόδων τους.
Παρατηρεί, ωστόσο ότι αρκετοί οδοντίατροι ακόμη κι όταν παρέλθει το πρώτο διάστημα λειτουργίας του οδοντιατρείου, διστάζουν να προχωρήσουν σε αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, θεωρώντας εαυτούς ως τους καταλληλότερους για να διαχειριστούν όχι μόνο το κλινικό, αλλά και το οικονομικό και το οργανωτικό- επικοινωνιακό κομμάτι της λειτουργίας του οδοντιατρείου τους. «Αυτοί οι οδοντίατροι, κερδίζουν λιγότερα, πολύ λιγότερα, από την προώθηση του οδοντιατρείου τους, σε σχέση με αυτά που θα μπορούσαν να κερδίσουν αν είχαν παραχωρήσεις αυτές τις αρμοδιότητες σε μια εξειδικευμένη εταιρεία οδοντιατρικού marketing», υπογραμμίζει σχετικά ο κ. Receveur.
«Ας είμαστε ξεκάθαροι. Υπάρχουν ελάχιστοι οδοντίατροι που έχουν ταλέντο στη διαχείριση και την προώθηση του οδοντιατρείου τους. Ωστόσο, σχεδόν ποτέ δεν έχουν την εμπειρία ή την γνώση σε βάθος που κατέχει ένας έμπειρος επαγγελματίας από το χώρο του marketing», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος.
«Είστε οι απόλυτοι επαγγελματίες σε ένα πεδίο άξιο σεβασμού. Ας μείνουμε σε αυτό. Αν εξακολουθείτε να χειρίζεστε το marketing του ιατρείου σας, ίσως θελήσετε να επανεξετάσετε την στάση σας. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αντιμετώπισε κατά μέτωπο το ‘φαινόμενου του φωτοστέφανου’.
Μπορείτε να έχετε περισσότερους και καλύτερους ασθενείς, ασθενείς που μένουν, πληρώνουν και σας συστήνουν σε τρίτους, εστιάζοντας στο να κάνετε αυτό που αγαπάτε», συμβουλεύει ο ίδιος τους οδοντιάτρους.
*Πηγή: www.dentistrytoday.com
Discussion about this post