Του Ηρακλή Καρκαζή,
τ. Καθηγητή Κινητής Προσθετικής ΕΚΠΑ
«ΟΒ», 150/ΙΑΝ. – ΦΕΒ. 2023
Μέσα από την πολυμορφία της εκπαιδευτικής διαδικασίας προβάλλουν διακριτοί μερικοί αναβαθμοί διδάξιμων ενεργειών
Θεωρητική κατάρτιση, προσομοίωση, εποπτείες, κλινική αυτενέργεια
Ακούω, βλέπω, πράττω, εποπτεύομαι, αυτενεργώ με ορατή βέβαια τη συμβολή και της σύγχρονης τεχνολογίας
Και η από εδρας παραδοσιακή διδασκαλία, με συχνά ευδιάκριτο το αποτύπωμα μιας ευρύτερης παιδείας, που τίμησαν ακόμα και ιστορικές μορφές της επιστήμης και της τέχνης;
Ποια αλήθεια η πραγματική της θέση στη σχεδόν metaverse εποχή μας;
Σε πρώτη ανάγνωση, μια μονολογική βαρετή διαδικασία αμφίβολης ενίοτε
εκπαιδευτικής αξίας …
…που όμως μπορεί να μετατραπεί σε αποτελεσματικό εργαλείο μέσω μιας δυναμικής και πολυεπίπεδης εκφραστικής
Θέλει μαστοριά και πάθος η διδασκαλία για να μετουσιώσει τα ακούσματα σε εικόνες έμπλεες συναισθηματικού φορτίου
Να τα μετατρέψει από ψυχρές λέξεις σε ανεξίτηλο βίωμα,
και να γίνει κίνητρο για νέες διεκδικήσεις της γνώσης
Γράφει ο Ralph Waldo Emerson για τον δεξιοτέχνη του λόγου. «Αυτό που είσαι ηχεί τόσο δυνατά στα αυτιά μου που δεν ακούω λέξη από όσα λες».
Η. Καρκαζής. Homo Academicus. Οδοντιατρικό Βήμα. Νοέμ.-Δεκ. 2018 http://users.uoa.gr/~hkarkaz/data/stoxastika/homoacademicusres.pdf
Εικόνα: Scuola di Αtene (Raphael 1510 -1511)
Συζήτηση σχετικά με αυτό το άρθρο