Τα δημητριακά πυροδοτούν την τερηδόνα και την παχυσαρκία, δηλώνουν Βρετανοί οδοντίατροι

Από την ανάλυση των 13 πρώτων σε πωλήσεις δημητριακών προέκυψε ότι στη συσκευασία τους αναπαριστώνται φωτογραφίες που προωθούν την κατανάλωση τριπλάσιας ποσότητας από τη συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση.

Αν τα παιδιά κατανάλωναν αυτή την ποσότητα, θα ξεπερνούσαν την επιτρεπόμενη ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης κατά 12,5% σε ένα μόλις μπολ.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Maria Morgan, Λέκτορας στο Τμήμα Δημόσιας Οδοντικής Υγείας στο πανεπιστήμιο του Cardiff και μέλος της συγγραφικής ομάδας της εν λόγω ανάλυσης, «αυτή η προσπάθεια ‘κανονικοποίησης’ των μεγαλύτερων μερίδων στη Βρετανία, η οποία επηρεάζει την παιδική και ενήλικη παχυσαρκία καθώς και  τη στοματική υγεία είναι ένα ανησυχητικό θέμα».

«Δεν μου αρέσει οι γονείς να παρασύρονται από τις εικόνες και θα πρέπει να συνεργαστούμε με τη σχετική βιομηχανία για την αναπροσαρμογή αυτών των προϊόντων», πρόσθεσε χαρακτηριστικά η ίδια.

Από την πλευρά της, η Βρετανική Οδοντιατρική Ομοσπονδία  (BDA) απευθύνει κάλεσμα για σαρωτικές αλλαγές στο μάρκετινγκ τροφίμων και τη διαμόρφωση των προϊόντων.

Τα δημητριακά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή ελεύθερων σακχάρων στη διατροφή των παιδιών, αποτελώντας το 8% της πρόσληψης για παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως δέκα ετών.

«Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, αλλά δυστυχώς οι marketeers παραπλανούν το κοινό αναφορικά με το τι συνιστά υγιεινή επιλογή και αποδεκτή ποσότητα μερίδας», δήλωσε ο Russ Ladwa, Πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας και Επιστημών της BDA.

«Είναι ένα τοξικό μίγμα ισχυρισμών για τα« διατροφικά οφέλη »που έχουν σχεδιαστεί για να μπερδεύουν  τους καταναλωτές αναφορικά με την περιεκτικότητα σε ζάχαρη, εικόνων υπερμεγεθών μερίδων για να ενθαρρύνουν την υπερκατανάλωση και συναισθηματικής γλώσσας που  τροφοδοτεί την επιθυμία των παιδιών, ώστε τα τελευταία να πιέζουν τους γονείς τους για την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων ("pester power").

«Το αποτέλεσμα είναι μια επιτυχημένη συνταγή για τερηδόνα και παχυσαρκία.

«Αυτές οι διαφημίσεις στα τραπέζια του πρωινού μας παραμένουν εντελώς εκτός διαφημιστικών κανονισμών για την εμπορία ζαχαρούχων τροφίμων στα παιδιά.

«Μέχρι η κυβέρνηση να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς που διέπουν το marketing και να θέσει σαφείς στόχους για την αναπροσαρμογή του, το Ηνωμένο Βασίλειο θα μείνει αρκετά πίσω στην εκπλήρωση των στόχων μείωσης της κατανάλωσης ζάχαρης».

*Πηγή: www.dentistry.co.uk