«Διεθνής ντροπή» οι οδοντιατρικές δομές του ΝHS, λένε Άγγλοι οδοντίατροι

Σε μια επιστολή-κόλαφο για το εθνικό σύστημα υγείας της Βρετανίας (NHS), περισσότεροι από 400 οδοντίατροι καταγγέλλουν τις τριτοκοσμικές, όπως τις χαρακτηρίζουν, συνθήκες που επικρατούν στις δομές οδοντιατρικής φροντίδας του NHS.

Στην επιστολή που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Daily Telegraph οι οδοντίατροι αναφέρουν ότι κατακλύζονται με γραφειοκρατική δουλειά και δεν υπάρχει επαρκής χρόνος και χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών των ασθενών, οι οποίοι καταφεύγουν για οδοντιατρική φροντίδα σε φιλανθρωπικές οργανώσεις που προσφέρουν οδοντιατρικές υπηρεσίεςστον αναπτυσσόμενο κόσμο.

Προς επίρρωση των ισχυρισμών τους, οι οδοντίατροι που υπογράφουν την επιστολή, υπογραμμίζουν ότι η διεθνής φιλανθρωπική οργάνωση Dentaid αποφάσισε πριν δύο χρόνια να δημιουργήσει μια υπηρεσία οδοντιατρικής φροντίδας για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες στο Δυτικό Γιορκσάιρ.Η εν λόγω δομή συνεργάζεται με τοπικούς οδοντιάτρους παρέχοντας δωρεάν οδοντιατρική περίθαλψη, στοχεύοντας ιδίως στην ανακούφιση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Έκτοτε, η οργάνωση  έχει επεκταθεί με κινητές μονάδες στις περιοχές του Hampshire, του Cornwall και του Buckinghamshire, προσφέροντας θεραπείες και συμβουλές.

Εν τω μεταξύ, η Remote Area Medical, μια αμερικανική φιλανθρωπική οργάνωση, θέλει να δημιουργήσει προσωρινές κλινικές στο Ηνωμένο Βασίλειο προσφέροντας δωρεάν οδοντιατρική περίθαλψη, έχοντας ήδη στο ενεργητικό της 900 παρόμοιες δράσεις κυρίως στις ΗΠΑ.

Οι υπογράφοντες την επιστολή προειδοποιούν για μια «εθνική καταστροφή» στο χώρο της οδοντιατρικής υγείας και καλούν την κυβέρνηση να λάβει μέτρα για την βελτίωση των οδοντιατρικών υπηρεσιών υγείας από το NHS, αλλά και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων που υπάρχουν στην πρόσβαση στο σύστημα υγείας.

Από την πλευρά του, το ΝΗS δια εκπροσώπου του αρνήθηκε τις κατηγορίες, επικαλούμενο τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που δείχνουν ότι όταν οι ασθενείς θέλουν να κλείσουν ραντεβού με οδοντίατρο του NHS το καταφέρνουν σχεδόν πάντα και μάλιστα εννιά στις δέκα φορές η εμπειρία τους είναι θετική.